מניעת הגעת נחשים אל שטח הבית והחצר

הדרך הנכונה ביותר לצמצם הגעת נחשים לשטחנו היא למנוע מהם את שלושת הדברים אותם הם מחפשים: מים, מזון ומחסה. דרך קלה לזכור זאת היא ״שלושת הממים”.

מים – כמו כל חיה בטבע, גם הנחש תלוי במקורות מים להשרדותו ולכן יחפש לעיתים בגינות מקור מים זמין. המנעו מלספק לו אותו – סגרו ברזים מטפטפים, כסו בריכות וייבשו  כל מקור של מים עומדים בשטח הגינה.

מזון – נחשים הם בעלי חוש ריח מפותח מאד והם תרים אחרי הטרף שלהם ממרחק רב.
רוב הנחשים ניזונים ממכרסמים ולכן מניעת המצאות מכרסמים בסביבתכם  יעזרו להפחית את העניין של הנחש לתור אחר מזון בשטח החצר והבית שלכם.
עשו זאת באמצעות שמירה על ניקיון, הדברה ומניעת מקורות מזון למכרסמים עצמם (למשל  מזון של חתולים, כלבים או תוכים שמושך אליו עכברים וחולדות)
כמו כן, גידול חיות קטנות בשטח המשק/הגינה כגון תוכים, אפרוחים, גורי ארנבות/שרקנים וכו׳ מהווים  טרף לנחשים ועל כן אינם מומלצים.

מחסה – נחש הוא בעל חיים המבלה בערך 90% מזמנו במסתור תחת מחסה.
בין אם הוא אורב לטרף, מסתתר מטורפים או ישן את שנת החורף שלו, הוא תמיד יחפש מקום מתאים  שיסייע לו להסתתר.
נחשים נמנעים לרוב מלנוע בשטח פתוח מחשש מטורפים ולכן תמיד יעדיפו לנוע ממחסה למחסה בדרך הקצרה ביותר שניתן.
מקומות מסתור כמו צמחייה גבוהה, ערימות גרוטאות, , משטחי עץ/אזבסט ומערומים  של בולי עץ או גזם יכולים לשמש מסתור מושלם לנחשים ולכן יש להימנע מהם בכל דרך.
גינה נקיה, דשא מכוסח ומינימום חפצים מיותרים יפחיתו משמעותית את הסיכוי להמצאות נחש בשטח הגינה והחצר.

טיפים נוספים:
איטום הבית – נחשים הם  אתלטיים, גמישים ובעלי יכולת טיפוס מצויינת.
לעיתים תוך שהם בחיפוש אחר טרף או מים הם עלולים בשוגג למצוא את דרכם אל תוך שטח הבית.
מומלץ  לאטום חריצים או פתחים פוטנציאליים בשלד הבית כגון מרווחים גדולים תחת הדלת, מרווחים ברעפים, חורים גדולים של מעבר צנרת וכו׳.
כמו כן עצים שנושקים לחלון או לגג הבית, צמחים מטפסים וקירות “שפריץ” מהווים לנחש דרך קלה לטיפוס ובסופו של דבר גישה נוחה אל שטח הבית.

מה לא עוזר להרחיק נחשים?
פיזור סיד, ביצים קשות, חומץ וחצץ הם רק חלק מהמיתוסים הנפוצים עליהם ממליצים לנו כיעילים להרחקת נחשים.
כמו כן בשוק קיימים חומרים שונים ואביזרים חשמליים (למשל יתד ויברה-סונית) שמבטיחים לנו הרחקת נחשים מהחצר ומהבית.  בפועל כיום אין חומר או מכשיר המוכח במחקר מדעי כיעיל באופן חד משמעי למניעת הגעת נחשים לשטחנו ולכן שמירה על ״שלושת הממים״ היא הדרך הנכונה והיעילה ביותר.

Scroll to Top
גלילה למעלה