איך בוחרים לוכד נחשים?

נחשים נחשבים לאחת הפוביות הגדולות ביותר בקרב בני אדם. לא פעם לוכדי נחשים שומעים את המשפט ״אני לא מפחד כמעט מכלום אבל נחשים יכולים להוציא אותי מדעתי מרוב פחד״. אז איך זה שדווקא ברגע האמת, כאשר אנו זקוקים לבעל מקצוע שמטפל בפוביה הכי עמוקה שלנו אנו נוטים ״לפשל״ ולעשות כל טעות אפשרית? 

ובכן, הטעות הראשונה היא לומר לעצמנו ״לי זה לא יקרה״. בשל הפחד מהעניין וחוסר הרצון לעסוק בו באופן ישיר או עקיף, אנחנו מעדיפים להדחיק את המחשבה על האפשרות שדבר כזה יקרה ולהגיד לעצמנו שכשנגיע לגשר נעבור אותו. הטעות השניה היא שאנחנו נוטים לחשוב על לוכד נחשים כעל כל בעל מקצוע אחר כגון אינסטלטור, או טכנאי אבל שוכחים שבניגוד לאחרונים – מדובר בשירות חירום כלומר מצב שבו אין לנו זמן לבקש המלצה מחבר או לבצע סקר שוק והדבר עלול להוביל אותנו לעשות את הטעות הבאה והגדולה ביותר והיא לבחור בחיפזון (בד״כ ע״י חיפוש בגוגל) בלוכד שאינו מתאים – דבר העלול לסכן אותנו ולגרום לנו להוציא כסף מיותר ללא תוצאה ממשית. אז אם אתם אנשים שממש חוששים מנחשים, או גרים בבית קרקע בסביבה כפרית בעלת פוטנציאל התקלות גבוה בנחשים – הכתבה הזו היא בשבילכם.

את הכתבה הבאה בחרתי לפרק לארבעת הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת לוכד והם:
 קרבה גאוגרפית, רישיון, ניסיון ומחיר.

קרבה גאוגרפית: 

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בהתמודדות ולכידה יעילה של נחש היא עד כמה קרוב הלוכד אליכם ועד כמה הוא יעיל מבחינת זמן ההגעה. נחשים הם יצורים מהירים וחמקמקים ולכן אם הלוכד שאתם מזמינים אינו נמצא בטווח סביר של עד כחצי שעה פלוס מינוס מאיזור מגוריכם, פוחתים הסיכויים ללכידה מוצלחת.

שורה תחתונה – חפשו את הלוכד הקרוב ביותר אליכם ושמרו את המספר שלו בזיכרון הטלפון תחת ״לוכד נחשים״.

הסמכה ורישוי: 

לוכדי נחשים הם אינם סתם אנשים חסרי פחד שהתגלגלו לעסוק במקצוע אלא אנשים שעברו מבחנים מקדימים וקורס מקצועי שבסופו קיבלו רישיון פרטני ללכידת נחשים מטעם רשות הטבע והגנים, הנותן להם את הזכות החוקית ללכוד נחש (הנחשב לחיה מוגנת) ולהרחיקו בחזרה אל הטבע. בפועל קיימים בשוק עסקנים ונוכלים רבים שלא עברו הסמכה ואינם נושאים רישיון אך עדיין מפרסמים את עצמם ככאלו ותוך ניצול חוסר האונים המלווה בסיטואציה הזו, גובים כסף מלקוחות מפוחדים בניגוד לחוק. אנשים אלו מן הסתם, אינם מיומנים ועלולים לסכן את עצמם ואתכם ע״י פעולות לא אחראיות, מתן עצות לא נכונות ו/או זיהוי שגוי של נחש.

שורה תחתונה – ודאו שהלוכד אותו בחרתם הוא לוכד מוסמך בעל רישיון מטעם רשות הטבע והגנים.
 לא בטוחים? אל תתביישו ודרשו לראות תעודת לוכד נחשים המוכיחה זאת.

חשוב לדעת - רישיון מדביר הוא רישיון שונה ואינו מקנה למחזיק בו את הזכות החוקית ללכוד נחש. רישיון לכידת נחשים הוא רישיון נפרד שכתוב עליו במפורש ״לוכד נחשים״.

ניסיון והמלצות: 

בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, ללוכדים רבים יש נוכחות ברשת בדמות דף פייסבוק, רישום עסק בגוגל, אתר אינטרנט ועוד. כלים אלו יכולים לשמש אותנו לביצוע מחקר מקדים על מנת ללמוד על מידת הניסיון והמקצועיות של הלוכד וכמו כן על איכות השירות שלו דרך הסרטונים, ההמלצות והביקורות המופיעים במקורות אלו. במקרה חירום, חיפוש פשוט בגוגל יכול להיות יעיל, אך גם עלול לא פעם להוביל אותנו ללוכד שפשוט שילם עבור פרסומת ואינו בהכרח מוצלח או מקצועי במיוחד או אפילו כזה שפועל ללא רישיון. דרך נוספת ויעילה לא פחות היא השיטה הישנה והטובה של ״מפה לאוזן״ – שאלו את החברים והשכנים הקרובים אם הם מכירים לוכד מורשה שפועל בקרבת מקום ונתן להם שירות מוצלח בעבר. 

שורה תחתונה: אל תסתפקו בחיפוש פשוט בגוגל – אחרי שסימנתם כמה לוכדים בקרבה גאוגרפית אליכם, בצעו מחקר מקיף מי מביניהם הוא בעל הניסיון הגדול ביותר וההמלצות הרבות והמוצלחות ביותר.

מחיר:

כאן כמובן נכנס גורם חשוב לא פחות והוא כמה אנו מוכנים לשלם עבור השירות. התשובה הטבעית תהיה לרוב ״כמה שפחות״ – אך גם כאן חשוב לשים לב לכמה דברים. טווח המחירים בשוק נע בין 500 ל-800 שקלים (במקרים מיוחדים אף עלול לחרוג מעבר לכך)  ולרוב מושפע מכמה גורמים כגון השטח אותו נדרש הלוכד לסרוק, היום בשבוע (שבת/חג), השעה (יום/לילה) מורכבות הלכידה (לכידה בגובה, לכידה בשטח בעייתי לגישה, פירוק דק מעץ, חיפוש במנוע רכב) וכו׳. אמנם מחיר הוא עניין אינדיבידואלי וכמו כל בעל מקצוע, כל לוכד יכול לתמחר את עצמו כראות עיניו אך יחד עם זאת כדאי להכיר את טווח המחירים בשוק מהסיבה הפשוטה שקיימים בשוק לוכדים שינצלו את חוסר האונים והפחד על מנת לגבות מחירים גבוהים ולא הגיוניים. מאידך, חשוב לדעת שמחיר נמוך מדי צריך גם הוא להדליק לנו נורה אדומה מכיוון שלרוב מחיר כזה עלול לרמז לנו על לוכד שנמצא בתחילת דרכו ואינו מקצועי מספיק או לחילופין על לוכד שאינו בעל רישיון.

שורה תחתונה: שאלו את הלוכד שהזמנתם טרם הגעתו מה טווח המחירים שהוא גובה.
 נשמע לכם גבוה מידי או נמוך מידי מטווח המחירים שצוינו מעלה? אל תהססו לשאול למה.

חשוב לדעת - לוכד נחשים הוא בעל עסק לכל דבר וזכותכם לדרוש חשבונית מס/קבלה על התשלום.

לסיכום:

אל תמתינו למפגש עם הנחש – בצעו מחקר מקדים ובעזרת הטיפים שלמדתם, בחרו את הלוכד המושלם ואל תשכחו להכניס אותו הכי גבוה ברשימת החיוג המהיר שלכם וכן…אפילו לפני אמא 😉

2 מחשבות על “איך בוחרים לוכד נחשים?”

כתיבת תגובה

Scroll to Top
גלילה למעלה